• Cztery zielone linie - dla mieszkańców

PGE znów ostrzega przed fałszywymi SMS-ami

PGE Obrót kolejny raz informuje o podejrzanych wiadomościach, w których oszuści podszywający się pod markę PGE próbują wyłudzić pieniądze. Spółka apeluje do swoich Klientów o szczególną ostrożność i przypomina podstawowe zasady bezpieczeństwa.

Fałszywe SMS-y kierowane są w ostatnich dniach zarówno do Klientów, jak i do osób niebędących Klientami PGE. Informują o planowanym wyłączeniu energii w przypadku nieuregulowania rzekomych należności. Fałszywe powiadomienia SMS zawierają także komunikat o możliwości opłacenia należności bezpośrednio poprzez link, szybki przelew lub BLIK.

PGE Obrót apeluje do swoich Klientów o zachowanie szczególnej ostrożności, nieotwieranie fałszywych linków oraz niewpłacanie pieniędzy na numer konta przekazany w fałszywej korespondencji, a w przypadku wątpliwości o kontakt z PGE Obrót za pośrednictwem kanałów zdalnych lub w stacjonarnych Biurach Obsługi Klienta.

Jak odróżnić fałszywą wiadomość od prawdziwej?

PGE Obrót przypomina, aby zawsze sprawdzać informacje otrzymywane drogą pocztową i elektroniczną. Spółka podkreśla, że w korespondencji przypominającej o zaległych płatnościach oraz zamiarze wstrzymania dostaw energii elektrycznej zawsze podany jest nr Klienta, nr faktury/dokumentu wraz z terminem płatności i kwotą do zapłaty. Nie ma tam natomiast linku kierującego bezpośredniego do systemów płatności internetowych.

Działania zapobiegawcze w Grupie PGE

Wszystkie przypadki fałszywych wiadomości są przez PGE na bieżąco monitorowane, a strony zawierające fałszywe linki blokowane. Największy sprzedawca energii przypomina również, aby zawsze weryfikować otrzymywane informacje. Szczegółowe informacje, dotyczące zasad związanych z cyberbezpieczeństwem.

źródło: Polska Grupa Energetyczna

Komentowanie jest wyłączone.